Skip to content

משחקי בריחה מחדרים

חדרי הבריחה פרצו לתודעה שלנו רק לפני שנים מעטות, אולם במהירות מסחררת הם כבשו את ענף הבילוי והפנאי במדינת ישראל. על אף שניתן לאתר כיום למעלה מ200 חדרי בריחה הממוקמים מצפון ועד דרום, לא אחת קורה כי התפוסה בחדרי הבריחה הינה מלאה.

חרף הפופולריות הרבה לה זוכים חדרי הבריחה, רבים וטובים כלל לא יודעים על מה כל המהומה. למעשה, חדר בריחה הינו חדר או מספר חדרים נעולים ומתוחמים. קבוצת משתתפים נכנסת לחדר, ומנסה לפתור חידות ומשימות ולעבור אתגרים פשוטים ומורכבים כאחד.

הצלחה בכל המשימות תגרום לפתיחת פתח בחדר (דלת, חלון קטן, מנהרה וכדומה) ממנו ניתן יהיה לברוח. חשוב לדעת שלפתרון המשימות יש זמן קצוב – לרוב משחקי בריחה מחדרים אורכים שישים דקות, במהלכן מנסים המשתתפים בחדר לברוח מהחדר.

 

משחקי בריחה מחדרים

מה הופך את חדרי הבריחה לכה מדוברים ופופולריים? ראשית, לרבים מאתנו נמאס לחזור שוב ושוב לאותם אטרקציות, דוגמת משחקי באולינג סנוקר ואפילו סרטים בקולנוע. חדרי בריחה מביאים עמם בשורה מרעננת. כמו כן, משחקי בריחה מחדרים דורשים להפעיל חשיבה רבה בפתרון המשימות, והבריחה מהחדר כרוכה בהפעלת יכולת יצירתית ואינטואיטיבית.

בשל כך, משחקי הבריחה מתאימים לכל הגילאים, החל מילדים מגילאי גן חובה ועד מבוגרים אשר נמצאים אפילו בשנות ה80 וה90 לחייהם. ככלל, אין אפשרות להיכנס לחדר בריחה ללא לווית אדם נוסף. פירושו של דבר הוא, שבכל משחק מוכרחים להיות שני אנשים לכל הפחות, אשר צפויים לפתור את החידות והמשימות יחדיו. דבר זה מוביל ליצירת גיבוש בין חברי הקבוצה, ואין פלא איפה שחברות רבות שולחות את עובדיהן לפעילות גיבוש בחדר בריחה.

כיצד לבחור את חדר הבריחה

במדינת ישראל שוכנים כאמור מאות חדרי בריחה. המבחר הנ"ל הינו מבורך, אולם הוא מקשה עלינו – המשתתפים במשחק, לבחור את חדר הבריחה המתאים. תחילה, יש לסנן את חדרי הבריחה בהתאם למיקום הגאוגרפי הרצוי.

אין טעם לבצע במיוחד נסיעה ארוכה לשם משחק בחדר בריחה, כאשר ישנם חדרי בריחה הממוקמים סמוך לבית. לאחר סינון החדירם, כדאי לבחון את סיפורי הנושא של כל חדר פוטנציאלי. סיפור נושא הינו למעשה עלילת חדר הבריחה, המתארת את סיבת ההימצאות בחדר הנעול ואת התסריט ליציאה ממנו.

כדאי לבחור בסיפור נושא אליו מתחברים כל המשתתפים, בכדי לשדרג את חווית המשחק. קצת לפני שריון הזמן הרצוי, רצוי לקרוא חוות דעת על חדר הבריחה בכדי לוודא שמדובר בחדר איכותי ומוצלח.